درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

چه خبر از نشانه های آمدن؟

- شما روی آنتن هستید! ما بی صبرانه منتظر شنیدن آخرین اخبار از ظهر بزرگترین مرد عالم هستیم.
- سلام عرض می کنم خدمت شنوندگان عزیز! دوستان! کاش شما در کنار خانه ی خدا بودید و این غوغا و شور رو احساس می کردید. ببخشید که نمی تونم جلوی اشکهام رو بگیرم. فضای اینجا آنقدر پر از محبّت و عشق و امیده که هر کسی رو تحت تأثیر قرار می ده. بالاخره پس از سالها انتظار، وعده ی خدا رسید!
- آقای گزارشگر! درباره ی نحوه ی تحقق این رخداد بزرگ بفرمائید.


- بله؛ همانطور که به گوش تک تک شما هم رسید، در ماه مبارک رمضان، بانگ بلندی در سحرگاه به گوش همه ی مردم جهان رسید و اعلام کرد: «ای مردم! حق با علی(ع) و شیعیان اوست.» (1) به بنده خبر رسیده که در تمامی نواحی جهان این ندا رو با زبان و لهجه ی خودشون شنیده اند. (2) پیرو این صدای بلند آسمانی، در غروب همان روز، صدای دیگری شنیده شد که یاران شیطان رو به گردهمایی دعوت می کرد. (3) شما هم هر دو صدا رو شنیدید؟

- بله! بعد از آن چه شد؟
- بعد از آن ما شاهد شکل گیری دو صف در مقابل هم بودیم. مردی که در هشت ماه اخیر، کشتار بسیار گسترده ای در منطقه ی عراق، سوریه، فلسطین و اردن به راه انداخته بود (4) رو که خاطرتون هست؟

- سفیانی رو می فرمایید؟ مگه می تونیم از خاطر ببریم؟! خون بسیاری از هم کیشان ما رو ریخته و شیعیان بسیاری رو سر بریده... (5)
- بله! این دشمن خدا بعد از این پیام ها، لشکرش رو برای فرستادن به مدینه تجهیز کرد. چرا که از اسکان امام در آن منطقه باخبر شده بود.
- جناب گزارشگر! آیا جناب یمانی در مقابله با آنها کاری کردند؟
- البته! یمانی، بزرگ ترین حامی امام عصر (علیه السلام)، نیروهای خودش رو به سمت شبه جزیره برده تا شرایط رو برای قیام امام آماده کنه. از طرف دیگر سّید خراسانی هم سپاهی رو برای مقابله با سفیانی وارد میدان کرده که در اهواز شکست سختی به آنها تحمیل کرده است.(6)
- خوب! از آغاز قیام بفرمائید. ما مشتاقیم آن صحنه رو توصیف کنید.
- بله البته! دیشب، یعنی جمعه شب، ما در کنار کعبه، شاهد ابر مرد تاریخ بودیم که با تکیه بر کعبه، مردم رو برای پیوستن به خودشون و رها کردن ظالمان دعوت کردند. (7) این ندا هم به گوش مردم جهان رسید. (8) هرچند باید اعلام کنم که شنیدن کی بود مانند دیدن؟!
- خوش به سعادتتون! آیا یاران امام بلافاصله به ایشون پیوستند؟

- بله. یاران ایشون مثل ابر پائیزی در مکه گرد هم آمدند (9) و امام رو مثل نگین در حلقه ی خودشون گرفتند. البته نخستین کسی که با امام بیعت کردند، حضرت جبرئیل امین(ع) بودند (10) که بعد از آن یاران برای بیعت به سمت امام شتافتند. با وجود ملائکه ی بزرگ الهی در کنار امام، فکر نمی کنم لشکری باشه که از ترس به خودش نلرزه.

در هر حال، بعد از این بیعت، امام با مردم عهدهایی بستند و از آنها عهدهایی گرفتند (11) که شرحش در گزارشهای بعدی خواهد آمد.
الان که در سحرگاه شنبه (12) قرار داریم، بنده شاهد آماده شدن سپاه ده هزار نفری امام به فرماندهی 313 یار ایشان، برای نبرد بزرگ نهایی هستم.

- آقای گزارشگر، می دونم که شما هم ان شاء الله عازم میدان نبرد هستید، به عنوان آخرین سوال: برای بینندگان توضیح می فرمائید که چطور از امام بودن این مرد اطمینان پیدا کردید؟ از این جهت که مدّعیان زیادی پیش از این دست به جعل نشانه های ظهور زده بودند.

- سوال بسیار به جایی بود. در صورتی که نشانه های چهره و قامت امام عصر(ع) رو نخواهیم در نظر بگیریم، از راه شناخت درست نشانه ها می تونیم پی ببریم که ایشون حقیقی هستند یا مدّعی. مثلاً ندایی که در ماه رمضان هر کس به زبان خودش می شنود، ظهور این ابرمرد در کنار خانه ی خدا، جمع شدن برترین مردان و زنان تاریخ در کنار هم، ندای حضرت جبرئیل(ع)، حرکت سپاه سفیانی به سمت مکه و... همگی ما رو مطمئن می کند که این مرد، همان منجی موعود است! شک نکنید که تردید در اینجا مایه ی هلاکته.

معذرت می خوام! سپاه داره حرکت می کنه. همین جا از تمام بینندگان و اخبارگوی محترم خداحافظی می کنم. به امید پیروزی حقّ! یا علی(ع)!
 
پی نوشت:
1. منتخب الاثر، ص 457 – الملاحم والفتن، ص 48؛ به نقل از سلیمان، کامل، روزگار رهایی، ترجمه علی اکبر مهدی پور، قم، نشر آفاق، چاپ پنجم، 1386، ج 2، ص 866.
2. غیبت نعمانی، ص 134؛ به نقل از سلیمان، همان، ص 865.
3. منتخب الاثر، همان؛ به نقل از سلیمان، همان، ص 866.
4. مجتبی الساده، شش ماه پایانی، ترجمه محمود مطهری نیا، تهران، نشر موعود، ص 80.
5. بحارالانوار، ج 52، ص 220.
6. مقدسی، فرائد فوائد الفکر، ص316، ح912.
7. بحارالانوار، ج 13، ص 180.
8. ر.ک به شش ماه پایانی، ص 177 و 178.
9. ابن أبی زینب، محمد بن ابراهیم‏، الغیبة للنعمانی / ترجمه غفارى‏، تهران، صدوق، چاپ دوم، 1376، ص433؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث نور 3/5.
10. همان، ص 436.
11. منتخب الاثر: لطف الله صافی گلپایگانی، ص 468.
12. مفید، محمد بن محمد، الإرشاد للمفید / ترجمه رسولى محلاتى‏، تهران، اسلامیه، چاپ دوم، بی تا،  ج‏2، ص: 353؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث نور 3/5.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد