درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

یاران امام زمان (عج): نامه سر به مهر

افرادی که اموال و دارایی بسیاری دارند، اغلب قبل از مرگ خود در حضور وکیلی یا امینی وصیت نامه ای را تنظیم می کنند.  وصیت نامه مهر و موم شده و تا قبل از مرگ وصیت کننده، همیشه سر به مهر است. این وصیت نامه نزد همان امین نگه داری می شود و هیج کس جز همین دو نفر از محتویات وصیت نامه اطلاعی ندارد. وقتی وصیت کننده می میرد و یا در شرایط خاص نامه باز می شود و لیست اموال، دارایی ها، کمیت و کیفیت و وراث مشخص می شود.

 در هر دوره ای از تاریخ، در میان اغلب افراد، مخصوصا افراد سرشناس تر و خاص تر این گونه نامه های سر به مهر زیاد دیده شده است. یکی از این خاندان هایی که نامه ای سر به مهر داشته اند که نسل به نسل، از پدر به پسر دست به دست چرخیده است تا به آخرین فرزندشان برسد، خاندان رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) است. خاندانی که منتظر آمدن آخرین حجتشان هستند. هنگامی که حضرت حجت بن الحسن(علیه السلام) ظهور می کنند با خود صحیفه ای مهر شده دارند که اسامی یاران و چگونگی احوال آن ها را در آن به تفصیل توضیح داده شده است. امام جواد(علیه السلام) از پدران بزرگوارشان(علیهم السلام) نقل می کنند:

"همراه قائم(علیه السلام) صحیفه ای مهر شده ای هست که اسامی یارانش همراه با ویژگی ها، شهر، زینت و کینه هایشان در آن نوشته شده، آن ها سلحشورانی هستند که در اطاعت خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) سخت کوش هستند."(1)

****

یاران امام زمان(عج)، مجموعه یادداشت هایی است که به ویژگی های یاران آن امام(ع) می پردازد
 
پی نوشت
1. بشارة السلام، ص 9. الزام الناصب، ص 63.
 منبع: یاران امام زمان(علیه السلام)؛ مجموعه روایات مهدوی، گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1390، چاپ دوم، ص 33.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد