در سال1897، هنگامی که بزرگان و سردمداران
صهیونیسم، کنفرانس ویژه خود را در شهر بال سویس تشکیل داده بودند، گروهی
از پلیس تزاری روس که از مسکو آمده بودند،ساختمان محل تشکیل کنفرانس را به
آتش کشیدند و صهیونیستهای حاضر در جلسه، از ترس جانشان، پا به فرار
گذاشتند.
در نتیجه، افراد پلیس وارد سالن شدند و اوراق و صورت
جلسات و یادداشتهای روی میزها را جمع آوری کردند و آنها را به مسکو
انتقال دادند. در آنجا، این نوشتهها وارسی شد. در میان آنها، مطالبی به
دست آمد که نام پروتکلهای دانشوران صهیون به خود گرفت. (1)
این 24 پروتکل، چکیده تفکرات یهود و وبرنامه آنها برای دستیابی به سلطه بر جهان از طریق یک حکومت یهودی است.(2)
پروتکل اول:حق
ما،از زورمان سرچشمه میگیرد. واژه حق تنها یک ایده وجدانی و درونی است و
هیچ دلیلی بر واقعیت داشتن آن وجود ندارد.مفهوم حق چیزی بیش از آن نیست که
باید آنچه را از تو میخواهم، بدهی تا ثابت شود که از تو قویتر هستم.
در سال1897، هنگامی که بزرگان و سردمداران
صهیونیسم، کنفرانس ویژه خود را در شهر بال سویس تشکیل داده بودند، گروهی
از پلیس تزاری روس که از مسکو آمده بودند،ساختمان محل تشکیل کنفرانس را به
آتش کشیدند و صهیونیستهای حاضر در جلسه، از ترس جانشان، پا به فرار
گذاشتند.
در نتیجه، افراد پلیس وارد سالن شدند و اوراق و صورت
جلسات و یادداشتهای روی میزها را جمع آوری کردند و آنها را به مسکو
انتقال دادند. در آنجا، این نوشتهها وارسی شد. در میان آنها، مطالبی به
دست آمد که نام پروتکلهای دانشوران صهیون به خود گرفت. (1)
این 24 پروتکل، چکیده تفکرات یهود و وبرنامه آنها برای دستیابی به سلطه بر جهان از طریق یک حکومت یهودی است.(2)
پروتکل اول:
حق
ما،از زورمان سرچشمه میگیرد. واژه حق تنها یک ایده وجدانی و درونی است و
هیچ دلیلی بر واقعیت داشتن آن وجود ندارد.مفهوم حق چیزی بیش از آن نیست که
باید آنچه را از تو میخواهم، بدهی تا ثابت شود که از تو قویتر هستم.
بنابراین نقطه آغاز و پایان حق کجاست؟
در
شرایطی که ادارات یک دولت در فساد دست و پا بزنند، قوانین ابهت و عظمت
خود را از دست بدهند، زمامداران نزد مردم احترامی نداشته باشند، مردم حقوق
خود را مطالبه و هر روز خواسته جدیدی مطرح کنند و در نتیجه تضاد و تضارب
خواستهها، هر گروه فتنهگر و هواپرستی تحت عنوان لیبرالیسم دارای حقی
بشود؛ در این شرایط من با تکیه بر زور و به عنوان حقطلبی وارد میشوم،
بساط دستگاههای پوچ و نهادهای توخالی حکومت را در هم میکوبم و با جایگزین
کردن حکومتی جدید، خود را حاکم و مالک کسانی قرار میدهم که پایههای
حکومت خود را بر اساس حقوق بنا نهادند و آن را برای ما گذاشتند و اما
سرنوشت خودشان نیز چیزی جز تسلیم در برابر دیدگاههای لیبرالیستی خویش
نبوده و نخواهد بود.
زور ما که در این شرایط بحرانی خودنمایی
میکند، با هر قدرت دیگری تفاوت دارد. ویژگی و امتیاز زور ما این است که
همیشه در خفا و پشت پرده کمین میکند و هنگامی که نیروی لازم را فراهم دید
و تکامل یافت، ضربه هولناک و نهایی خود را وارد میسازد و هیچ کس توان
مقابله با آن را ندارد.
آنگاه ما از میان این تشنج گذرا که با قدرت
زور آن را به وجود آوردهایم، به نتیجه مطلوب مورد نظر میرسیم که عبارت
است از حکومت جدیدی که توفانها بر آن اثر نمیگذارند و روند طبیعی نظام
ملی را که لیبرالیسم به باد فنا داده بود، به مجاری اصلی و استوار خود باز
میگرداند.
از آنجا که نتیجه(هدف) وسیله را توجیه میکند، ما باید
در طراحی نقشههای خویش بیشتر از آنچه به مصلحتها و مسائل اخلاقی
مینگریم به امور مفیدتر و ضروریتر توجه داشته باشیم.
امروز ما
نقشهای پیش روی داریم که مسیرمان را برای رسیدن به هدف ترسیم میکند. ما
حق نداریم به اندازه تار مویی از آن تخلف کنیم مگر ارزش خطرپذیری داشته
باشد، وگرنه نتیجه چندین قرن زحمت خود را به کلی از دست میدهیم.(3)
منابع:
1)کتاب دسیسههاى شیطانى، مجید صفا تاج،ص 26
2)کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون،عجاج نویهض،ص32
3) کتاب بوی خون، محمد رضا واحدی،ص 109 و 110
امیر علیزاد