درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

به بهانه شما یا ثامن الحجج(ع)...(6)

زیارت، انجام وظیفه است

در بین احکام و تکالیف عبادی که خداوند برای بندگان مقرر ساخته، عباداتی وجود دارند که ویژه هستند مانند نماز که بیشترین تقرب را برای انسان می آورد. در روایت آمده « الصَّلَاةُ قُرْبَانُ کُلِّ تَقِیٍّ »  یا در روایت دیگری در باب روزه خداوند فرموده: « الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أَجْزِی بِه »  روزه برای من است و من جزای روزه هستم. ائمه معصومین روایاتی در شأن و فضیلت عبادتی بیان کرده اند و آن را بر سایر عبادات برتری داده اند. اما ما حق نداریم فقط آن عبادت خاص را انتخاب کنیم و از سایر عبادات غافل شویم. ما نسبت به تمام فرائض و تکالیف، مکلف هستیم. 
روایاتی ذکر شد که زیارت امام رضا (ع) بر سایر ائمه برتری دارد. ما وظیفه نداریم زیارت علی بن موسی الرضا (ع) را انتخاب کنیم چون ثواب زیارت ایشان بیشتر است. وظیفه ی ما این نیست که بخاطر ثواب به زیارت ائمه معصومین برویم. زیارت اهل بیت (ع) وفای بعهد و اظهار مودّت به ایشان است. اظهار مودت به ذوی القربی در بیان قرآن واجب است. زیارت، ایفای عهد الهی است و حقی است که امام بر مأموم خود دارد.
دلیل این اعتقاد و ارادت نسبت به ائمه معصومین (ع) در عبارتی از زیارت جامعه کبیره آمده است: « اللَّهُمَّ إِنِّی لَوْ وَجَدْتُ شُفَعَاءَ أَقْرَبَ إِلَیْکَ مِنْ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ الْأَخْیَارِ الْأَئِمَّةِ الْأَبْرَارِ لَجَعَلْتُهُمْ شُفَعَائِی »  خدایا همانا اگر از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و اهل بیت برگزیده ی او که همان امامان ابرار هستند، کسی را برتر و مقرب تر نزد تو می یافتم، آنان را انتخاب می کردم.

نظرات 9 + ارسال نظر
م ح ق ق چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:13 ب.ظ http://fadaksecret.blogfa.com

خدایا من چه سازم خسته ی راهی درازم

نه فرهادم که مرُد از داغ شیرین، نه ایوبم که با دنیا بسازم . . .

فاطمه چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ

امام رضا علیه‏ السلام:


به خداوند خوش گمان باش، زیرا خداى عزوجل مى‏فرماید من نزد گمان بنده مؤمن خویش هستم، اگر به من خوش گمان باشد، به خوبى با او رفتار مى‏کنم و اگر به من بدگمان باشد، به بدى با او رفتار مى‏کنم.

کافى، ج 2، ص 72، ح 3

محقق یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام الله علیکم و تحیاته

الحمدالله الّذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه

السّلام و الائمه المعصومین علیهم السّلام

...

ولایت امیر المؤمنین علیه‏السلام ، چشمه حیات لازَمان و لا مکانی است که در

جوشش همواره خویش، هیچ کس را از آن بیعت تاریخی محروم نمی‏کند.

...

خجسته باد پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم که غدیر، گره

محکمى است براى رشته دیانت.

...

غدیر خم، عید تکمیل رسالت، بهترین عید امّت رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم بر شما تهنیت باد.

... جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ق.ظ http://fadaksecret-quran.blogfa.com

امروز از غدیر خم آفتابی طلوع کرد که نه بر همه زمین،
که بر همه خلقت تا دورترین ذرّات آن تابید.
آفتابی که گرمایش حیات آفرینش بودو نورش مایه بیداری جان‏ها. آفتابی که طلوع کرد و هرگز به غروب فرو نخواهد نشست.
آفتابی که نورش در عمق جان می‏نشیند و شور پرواز می‏دهد.
آفتابی که در پرتو نورش تا بهشت می‏توان رفت.
آفتابی که بهشت هم در انتظارش روز شماری‏ها کرد.
و امروز ما روز طلوع آن آفتاب را گرامی می‏داریم.
مبارک باد طلوع آفتاب ولایت بر همه آنان که عاشق ولایتند

... دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ق.ظ http://...

حضرت امیرالمومنین (ع): «تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر چونان قطره‌‌ای بر دریای مواج و پهناور است. همانا امر به معروف و نهی از منکر نه اجلی را نزدیک می‌کند و نه از مقدار روزی می‌کاهد.» (بخشی از حکمت 374)

محقق جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

می دانم بابا دو بخش است؛ بخشی در صحرا و بخشی بالای نیزه.

اما این که عمو چند بخش است، فقط بابا می داند...



باید کوچک زندگی کرد و بزرگ مرد...

امضا: حضرت علی اصغر (ع)

یک منتظر سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ق.ظ http://fadaksecret.blogfa.com

سلام علیکم


اگر می‌خواهیم کوفی نباشیم

باید بدانیم تا وقتی "حسین" نیامده، "مسلم" ولی امر است...


اللهم عجل لفرج مولانا امام زماننا و احفظ قائدنا امام الخامنه ای

فاطمه جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ب.ظ

ای صاحب دقیقه های انتظار، نمی دانم این چندمین جمعه است که از آغاز آشنایی ما می گذرد؛ تا یادم می آید، چشم انتظار تو بوده ام.

مولای من! تو در قله ای و من در دامنه ـ وقتی قله ها سلام خود را با جریانِ رود به دامنه می ریزند، چشم انتظار پیامی ـ علامتی از سوی تواَم تا کوزه تشنگی خود را از خنکای لطیف دیدارت پر کنم؛ گرچه حادثه بزرگ دیدار تو، در عمر من نگنجد. به شوق تو، پیش از قیامت از خاک برخواهم خاست.

سیدمسیب یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:32 ب.ظ http://peirovanevelayat.blogfa.com/

سلام منوهم لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد