درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

به بهانه شما یا ثامن الحجج(ع)...(4)

ثمرات زیارت حضرت امام رضا (ع)

1- از بین برنده ی گناهان و غمها
رسول خدا فرمودند: « سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّی بِخُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مَکْرُوبٌ إِلَّا نَفَّسَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ کَرْبَهُ وَ لَا مُذْنِبٌ إِلَّا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ»  بزودی پاره ای از وجود من در شهر خراسان دفن می شود. دل شکسته ای نیست که او را زیارت کند مگر اینکه خداوند متعال دلشکستگی اش را برطرف کند و گنهکاری نیست که او را زیارت کند مگر اینکه خداوند متعال گناهانش را بیامرزد.- رسول خدا این حدیث را زمانی بیان فرمودند که نه تنها امام رضا (ع) بلکه پدران و مادران ایشان نیز به دنیا نیامده اند-
نتیجه اینکه زیارت حضرت از مکفّرات است. یعنی از آن دسته حسناتی است که گناهان را از بین می برد. در قرآن نیز آمده است که: « إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئاتِ »  همانا نیکی ها گناهان را از بین می برند.
2- ورود به بهشت
حضرت امام جواد (ع) فرمودند: « مَنْ زَارَ أَبِی فَلَهُ الْجَنَّةُ »  کسیکه پدرم را زیارت کند، بهشت برایش واجب است.
3- تکریم خاص 
ایوب بن نوح می گوید از امام جواد (ع) شنیدم که فرمودند: « مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی بِطُوسَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ بَنَى اللَّهُ لَهُ مِنْبَراً فِی حِذَاءِ مِنْبَرِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ ع حَتَّى یَفْرُغَ اللَّهُ مِنْ حِسَابِ الْخَلَائِقِ »  کسیکه قبر پدرم را در طوس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می بخشد و در قیامت برای او منبری در مقابل منبر رسول خدا قرار می دهد تا اینکه خداوند از حساب بندگان خارج شود.
این روایت تکریم زائر علی بن موسی الرضا است. در محشر همه ی خلایق در انتظار حسابرسی اعمال خود هستند اما زائر حضرت رضا در جوار رسول خدا بر روی منبری نشسته است. این نوعی تکریم خاص است که غیر از پاداشها و سایر ثوابهای زیارت است. – البته زیارت، آداب و شرایطی دارد که در ابتدا مختصرا اشاره شد مانند انصراف از امور دنیوی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد