درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

یاران امام زمان (عج): قالی سلیمان

بشر سال ها در آرزوی پرواز زندگی کرد تا اینکه برادران معروف رایت توانستند اولین هواپیما را اختراع کنند. آرزوی بشر تحقق  پیدا کرد و بر فراز ابرها به پرواز درآمد. ولی این آرزوی دیرینه با کمک علم و دانش و پیشرفته ترین ابزارها و تجهیزات به ثمر نشست.
بشر در افسانه های خود همیشه، فرش پرنده، سوار شدن بر روی ابرها، جاروی سحرآمیز را تصور می کرد و بال و پر می داد و هیچ گاه فکر نمی کرد که بتواند در آسمان ها راهی را طی کند.

واژه آخرالزمان و حوادث آن برای بعضی از ما، کارهای خارق العاده و عجیب را تداعی می کند.

به دم دمه های ظهور نزدیک تر می شویم،  پس باید آن سیصد و سیزده یار امام(علیه السلام) هم گرد امامشان(ع) در مکه حضور پیدا کنند. اما این که آن ها چگونه این مسافت را یک شبه طی می کنند عجیب و سؤال برانگیز است. قبلا گفته بودیم که این یاران  برای سرزمین های مختلف هستند و در مکان های دیگر به زندگی خود مشغول هستند؛ پس چطور می شود که آن ها با این مسافت های طولانی باز سر به زنگاه کنار امام زمان(ع)، در مکه، هستند؟

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) جواب سؤال ما را این گونه داده اند:
"آن ها شبانه از رختخواب هایشان ناپدید می شوند و صبح در مکه حاضر می شوند و برخی از آن ها در روز روشن بر فراز ابرها راه می روند، آنها با نام، نام پدر، لقب و دیگر خصوصیاتشان شناخته می شوند."(1)
 
****
یاران امام زمان(عج)، مجموعه یادداشت هایی است که به ویژگی های یاران آن امام(ع) می پردازد
 
پی نوشت
1. بحار الانوار، ج 52، ص 286. غیبت نعمانی، ص 168.
 یاران امام زمان(علیه السلام)؛ مجموعه روایات مهدوی، گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، انتشارات موعود عصر(عج)، تهران سال 1390، چاپ دوم، ص 30.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد