درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

ظهور تا حکومت: حاکم جهان

حضرت مهدی (عج) از آغاز قیام خودشان تا حاکمیت بر جهان، چنین مسیری را طی می کنند:

مدینه (از ترس دشمنان)=> مکه (آغاز قیام) => مدینه (حاکمیت بر عربستان) => کوفه (فرار سفیانی و حاکمیت امام بر عراق) => سوریه (افزودن یاران) => بیت المقدس (جنگ با سفیانی و فرود عیسی مسیح (ع)) => قاره ی اروپا (حاکمیت بر جهان)

 اسلام در اروپا

مردم اروپا پس از دیدن جنگ و کشتاری 8 ماهه و شنیدن اوصاف حضرت مهدی (عج) با تردید منتظر اتفاقات بعدی هستند. در یک روز، در خلیجی در روم، مردم، چند مرد را می بینند که از آنسوی خلیج روی آب راه می روند و به سمت شهر آنها می آید. همین واقعه آنها را به فکر فرو می برد که:

«کسی که یارانش این چنین اند، خودش چیست؟!» (1)

اوضاع اروپا در آن زمان این گونه است:

مردم از حکّام فاسد و قدرت طلب خسته شده اند. بحران اخلاقی، اقتصادی، طبیعی، تکنولوژیکی و اجتماعی مردم را به ستوه آورده است و هر لحظه منتظر کسی هستند که آنها را از وضعیت وخیم شان نجات دهد.

در این زمان، آنها شاهد به هم پیوستن موج مسلمانان، اهل کتاب و آزادی خواهان در آسیا و خاورمیانه هستند و همه می دانند که امام و رهبر این موج عظیم، شکستی در کارش نیست، قدرتی بالاتر از قدرت او در زمین نیست و زمین زیر دستش رام و آسوده است. همه از مهربانی ها و سخاوت او شنیده اند و نماز روح الله و مسیح (ع) را پشت سر او دیده اند.

در این زمان، سپاه امام به سمت روم حرکت می کند و در آنجا با برخی از مردم می جنگد و چندین معجزه از ایشان دیده می شود که از آن جمله پیدا شدن 3 گنج در قسطنطنیه است. (2)

پس از سیطره ی امام به روم، دروازه ی شهرها به سمت امام گشوده می شود، مردم حکّامشان را به زیر می کشند. مردمی که از ستمگری خسته شده و در حسرت عدالت مهدوی مانده اند، بی صبرانه منتظر آمدن امام می شوند. بنابراین امام، باقی جهان را بدون خونریزی فتح می کنند.

جهان که پس از دورانی طولانی، از فتنه ها و آشوبها و بحران ها رها شده اند، برای هزاره های آرامش و محبت و عدالت آماده می شوند و جهان غرق در بوی اسلام و خدا می شود. (ان شاء الله)

 

 

پی نوشت:

1.       غیبة نعمانی، ص 172

2.       الزام الناصب، ص 224

 

منبع:

1.       صدر، محمد، تاریخ پس از ظهور

2.       سخنرانی اسماعیل شفیعی سروستانی درباره ی «نقشه ی راه ظهور»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد