درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

سلاح مخصوص برای یاران

سلاح، یکی ازسرنوشت سازترین ابزارهای هر جنگ است. مشخص است که شمشیر در برابر بمب هسته ای هیچ قدرتی ندارد چنان که اسب در برابر تانک. ولی آنچه مهمتر از سلام است و امروز در هیچ جنگی به حساب نمی آید، این است که قدرت خداوند پشت کدام جبهه است. اگر اینگونه حساب کنیم، بمب هسته ای در واقع قدرتی ندارد و می شود شمشیر بر تیربار پیروزی یابد.

سلاح هایی که خداوند در اختیار انسان قرار می دهد، لشکریان مقابل را بی سلاح می کند. در جنگ بدر، جنگجویان مسلمان، کمترین سلاح ممکن را همراه داشتند و در مقابلشان یک لشکر تا دندان مسلح وجود داشت. خداوند همراهی فرشتگان را برای آنها ممکن ساخت و بدین وسیله، مشرکان حتی بدون آنکه ضعف کار خودشان را بفهمند، یک به یک کشته شدند و به هلاکت رسیدند.

پیش از این، درباره ی حضور ملائکه در لشکر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) سخن گفتیم. در این مطلب به سلاح دیگری اشاره می کنیم که مدتهای مدیدی است برای یاران حضرت مهدی (عج) کنار گذاشته شده است.

سلاح های زیر خاکی

حضرت مهدی (عج) 313 یار مخصوص و هزاران دوست و عاشق دارد که همگی در لشکر آن حضرت در کنار ایشان می جنگند. درباره ی سلاح 313 یار مخصوص امام زمان (عج) در روایات آمده است که شمشیرهایی از آسمان با نام خودشان و پدرانشان فرود می آید. شمشیرهایی که به قدرت خداوند صیقل داده شده است و وقتی با نیروی ایمان یاران امام همراه شود، شکست ناپذیری به ارمغان می آورد.

امام صادق (علیه السلام)، فرمودند: «وقتی قائم خروج کند، شمشیرهای جنگجویان فرود می آید. بر هر شمشیر اسم مرد و پدرش ثبت شده است.» (1)

جالب است بدانید که برای دیگر یاران امام نیز سلاحی در نظر گرفته شده است. امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: «هر گاه قائم (ع) خروج کند، به برجه ی (نام محلی است) کوفه می آید.» سپس به پایین پای خود اشاره کردند و فرمودند: «آنگاه می فرماید این جا را حفر کنید! حفر می کنند. دوازده هزار زره، دوازده هزار شمشیر و دوازده هزار کلاه خود بیرون می آورند که هر کلاه خودی دو رو دارد. آنگاه دوازده نفر از موالیان و عجم را می طلبد و آنها را بر ایشان می پوشاند. سپس می فرماید: هر کس که در تنش چیزی که تن شماست، نبود، او را بکشید.» (2)

درباره ی قدرت شمشیر در این روزها، نظرات مختلفی داده شده است. مثلاً برخی معتقدند که سلاح های کشتار جمعی از بین می روند تا جنگ، رو در رو صورت پذیرد. امّا هر چه که هست، قدرت بی منتهای خدای شکست ناپذیر پشت لشکر آقای ماست. پیروزی اسلام به زودی از راه می رسد...


پی نوشت:
1. الغیبة نعمانی، ص 244؛ به نقل از نهاوندی، علی اکبر، العبقری الحسان، نشر مسجد مقدس جمکران، ج 7، ص 369
2. الاختصاص شیخ مفید، ص 334؛ به نقل از همان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد