درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

درانتظارمنجی

درانتظارباران نیست آنکه بذری نکاشته

به بهانه شما یا ثامن الحجج(ع)...(5)

زیارت علی بن موسی الرضا (ع) افضل زیارات

علی بن مهزیار نقل می کند که از امام جواد (ع) پرسیدم زیارت پدرتان افضل است یا جد غریب شما، سید الشهداء؟ حضرت فرمودند: « زِیَارَةُ أَبِی أَفْضَلُ وَ ذَلِکَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَزُورُهُ کُلُّ النَّاسِ وَ أَبِی لَا یَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّیعَةِ »  زیارت پدرم برتر است، زیرا همگان ابا عبد الله الحسین را زیارت می کنند اما پدرم را طایفه ی خاصی زیارت می کنند.
در تاریخ گروههای و فرقه های مختلفی از شیعه منشعب شده است. شیعیان چهار امامی، شش امامی (اسماعیلیه)، هفت امامی (واقفیه) نمونه ای از این گروهها هستند که اعتقاد آنان به امامت ناقص است و همه ی امامان را قبول ندارند. اما همگی ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را قبول دارند. عمده ی آنان به امامت حضرت سیدالشهداء نیز اعتقاد دارند و ایشان را زیارت می کنند. این گروهها  و بسیاری از طوائف دیگر اعم از مسلمان و غیر مسلمان به زیارت سید الشهداء نائل می شوند. پس زیارت امام حسین عمومیت دارد.
اما کسانیکه امامت و ولایت حضرت رضا را قبول کرده اند تا امام دوازدهم دچار انشعاب نشده اند. بنابراین کسانی که ولایت ایشان را قبول دارند شیعه اثنی عشری هستند و بهمین جهت خواص الناس حساب می شوند. این خواص، خواص معرفتی هستند و نه خواص جمعیتی. منظور از خواص معرفتی اینست که این گروه، معرفت حقیقی نسبت به اهل بیت دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محقق پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:11 ق.ظ http://fadaksecret.logfa.com

السلام علیکم یا اهل البیت نبوه ورحمه الله وبرکاته
و سلام علیکم.

مطالب درخور و شایسته ای ارائه نمودید.
قلمتان مستدام و در خدمت دولت کریمه انشالله...

ای مولای من...

مجبورشدم به هر کسى روبزنم

در محضرهرغریبه زانو بزنم

تحقیرشدم چونکه فراموشم شد

یک سربه شما ضامن آهوبزنم...


پیامی از رهبــــــــــــــرم منتظر نوازش چشمان شماست.
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد